Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti zaposlenih v teoriji in praksi
Back

Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti zaposlenih v teoriji in praksi

Kreativnost in inovativnost postajata vedno bolj pomembni v sodobnem hitro spreminjajočem se svetu. Še posebej, kadar je konkurenčnost podjetja odvisna od sposobnosti inoviranja naprednih rešitev. Tak primer je tudi podjetje Intera, ki je znano predvsem po svoji rešitvi Intrix. V prispevku se najprej ukvarjamo s teorijo vezano na kreativnost in inovativnost, nato pa predstavljamo konkretne načine, kako kreativnost in inovativnost spodbujamo v Interi. 

O kreativnosti in inovativnosti 

Kreativnost in inovativnost sta povezana, a različna pojma. Kreativnost se osredotoča na ustvarjanje novih idej, inovativnost po drugi strani pa daje poudarek še na praktični uporabi in uvedbi ideje v konkretnih rešitvah. Ta odnos je močno pod vplivom organizacijske kulture, vodenja in motivacijskih faktorjev (Barros idr., 2025). 

Organizacije, ki vključujejo kreativnost v strukturne inovativne tehnologije so se bolj sposobne prilagoditi spremembam in imajo konkurenčno prednost. Konkurenčnost in inovativnost sta postala ključna cilja vseh organizacij in gospodarstev. Inovativnost posledično kot kompetenca organizacije postaja nepogrešljiva v sodobni globalni ekonomiji (Barros idr., 2025).  

Faktorji, ki vplivajo na inovativnost in kreativnost 

Različne študije pravijo, da na kreativnost in inovativnost v organizaciji vplivajo različni faktorji. V ospredju so predvsem vodstvene prakse (Ayinaddis, 2023). Modeli vodenja, ki dajejo velik poudarek na psihološko varnost, ustvarjajo okolje, kjer se zaposleni čutijo spodbujene k temu, da tvegajo in predlagajo kreativne ideje, kar neposredno vpliva na organizacijsko sposobnost inovacije (Barros idr., 2025).  

Najpomembnejši faktorji so naslednji (Ayinaddis, 2023): 

  • spodbuda s strani organizacije: pravila in procesi, ki dovoljujejo pravično in konstruktivno evalvacijo idej, nagrade in priznanja za kreativno delo, mehanizmi za razvoj novih idej, aktiven tok idej in skupno vizijo;
  • podpora nadrejenega: skrb za zaposlene, prijetno okolje, odprtost za komunikacijo ter čustvena in funkcionalna podpora s strani nadrejenega v kreativnih procesih;
  • podpora ekipe: delo s sodelavci, ki so pripravljeni deliti znanje in pomagati pri izpolnjevanju delovnih obveznosti ter ustvarjanje delovnega okolja, kjer se o idejah lahko odprto komunicira;
  • avtonomija pri delu: posamezniki in ekipe imajo svobodo in nadzor pri svojem vsakdanjem delu;
  • zadostni viri: kader, znanje, finance, tehnologija in drugi viri, ki so potrebni za uspešno uvedbo inovacije;
  • delo, ki prinaša izzive: prava mera kompleksnosti dela. 

Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti na primeru podjetja Intera 

Intera je podjetje, znano predvsem po razvoju rešitve Intrix. Kot organizacija spodbujamo inovativnost in kreativnost, saj menimo, da je to pomemben aspekt uspeha našega podjetja in razvoja rešitev. Zaposlene na tem področju podpiramo na različne načine.  

Uveden imamo proces R&D (Research and Development). Ta je prilagojen našim specifikam, digitalno pa smo ga podprli tudi v rešitvi Intrix HRM. Bistvo procesa je, da omogočimo vsem zaposlenim, da podajo svoje kreativne predloge za različna področja, vezana na rešitve Intrix ali pa na delovne procese v podjetju samem. V procesu ne sprašujemo samo po ideji, ampak tudi po tem, kakšen izziv bo le-ta reševala in na kak način ter kakšni bodo potrebni viri. Ko zaposleni odda predlog, se ekipa z njim pogovori. Odpre se lahko tudi diskusija glede same izvedbe. Ko se predlog potrdi, se natančneje načrtuje poraba predvidenih virov. Po končani izvedbi sledi predstavitev projekta ostalim sodelavcem na internem dogodku Show&Tell. Sodelavec pripravi predstavitev rešitve – kako se je lotil priprave, kakšni so bili morebitni izzivi pri izvedbi in kakšne izzive ta rešitev rešuje.  

Dogodek Show&Tell je še en način spodbujanja inovativnosti in kreativnosti. Cilj dogodka je prenos znanja in dobrih praks med oddelki. Ob koncu vsakega četrtletja posamezni oddelki pripravijo vsebine, ki so v preteklih mesecih izstopale na tak ali drugačen način. Pri predstavitvah se večkrat pojavijo vprašanja iz publike, vezana na dodatne ideje ali pa se odprejo diskusije. V sklopu dogodka se to spodbuja in je zaželeno. Sodelavci pridobijo dodatno znanje, ki je pomemben vir pri kreativnosti in inovativnosti zaposlenih.  

Show&Tell

Dogodek Show&Tell

Pomemben vpliv imajo tudi vodje. V prvi vrsti s tem, ko omogočajo odprto komunikacijo. Zaposleni z vodjo pogosto govori o idejah, je pripravljen postavljati vprašanja in izraziti svoje mnenje tudi, ko se z določeno zadevo ne strinja. Različni načini razmišljanja in različni pogledi nas spodbujajo, da smo pri razvoju rešitev bolj kreativni in na vsako rešitev pogledamo z več zornih kotov. Vodje nikoli ne izkoriščajo svoje pozicije z namenom, da bi vsilili svoj prav, ampak prisluhnejo ter upoštevajo mnenja in ideje zaposlenih. Vodje tudi redno podajajo povratne informacije. 

Komunikacija v Interi je odprta, transparentna in kar je najpomembnejše – dvosmerna. Zaposleni so vedno spodbujeni, da podajo mnenje glede različnih projektov in ukrepov znotraj podjetja. Pri pripravi projektov se pogosto zgodi, da so v projektni ekipi zaposleni iz različnih oddelkov. Raznolikost ekipe pozitivno vpliva na kreativnost in inovativnost pri delu.  
 
Če zaključimo – v Interi kreativnost in inovativnost nista samo zaželjeni, ampak sta nepogrešljiv del procesov. Zavedamo se, da brez tega ne moremo ostati konkurenčni na hitro spreminjajočem se trgu. Zahteve na področju IT, kjer delujemo, so namreč vse večje. 

Literatura 

  • Barros, R., Resende, L. M. & Pontes, J. (2025). Exploring creativity and innovation in organizational contexts: A systematic review and bibliometric analysis of key models and emerging opportunities. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, 11 (2025).
  • Ayinaddis, S. G. (2023). Workplace factors that influence creativity and innovation in micro and small scale enterprises: Enterprise level analysis. African Journal of science, Technology, Innovation and Development (2023). 

Mihaela Preskar, HR strokovnjakinja in produktno-projektni vodja za Intrix HRM v podjetju Intera

Other blog

employer branding

Employer Branding Through the Eyes of Generation Z

Employer branding is much more than just a trendy marketing term – it represents a strategic approach companies take to shape and communicate their…
USKLAJEVANJE PRIČAKOVANJ - KLJUČ DO ZADOVOLJNIH ZAPOSLENIH IN USPEŠNIH ORGANIZACIJ

Aligning expectations - the key to satisfied employees and successful organizations

Relationships are everything, and everything is in relationships. When employed, we enter into a relationship with our employer and coworkers, which…
Motiviranje zaposlenih

7 effective methods for boosting employee motivation

In today's increasingly competitive business landscape, keeping employees engaged is essential.
Kako prepoznati izgorelost?

Burnout syndrome – what is it and how can you identify it?

In today’s fast-paced world, stress has become a common part of our daily lives. The sources of stress are diverse, ranging from personal challenges…
Karierna sidra

Uncover Your Career Motivators and Find Fulfillment at Work

Have you ever wondered why certain work makes you happy and satisfied, while you feel you could never do or see yourself in another type of job? Why…
Leading with heart

Leading with Heart – The Only Right Way to Lead the New Generations!

We are all different. We feel differently, we perceive daily events and challenges differently, and we handle them in our own unique ways. This is…
Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Why do some companies function as a "talent magnet"?

When companies make a strategic decision to heavily invest in developing their current employees, equipping them with new skills, these employees…
HR Starter izkušnja

HR Starter program experience: An in-depth online journey into the world of HR

In today's dynamic and rapidly changing business world, human resource management has become very complex and crucial for the success of…
loading-gif