Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti zaposlenih v teoriji in praksi
Back

Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti zaposlenih v teoriji in praksi

Kreativnost in inovativnost postajata vedno bolj pomembni v sodobnem hitro spreminjajočem se svetu. Še posebej, kadar je konkurenčnost podjetja odvisna od sposobnosti inoviranja naprednih rešitev. Tak primer je tudi podjetje Intera, ki je znano predvsem po svoji rešitvi Intrix. V prispevku se najprej ukvarjamo s teorijo vezano na kreativnost in inovativnost, nato pa predstavljamo konkretne načine, kako kreativnost in inovativnost spodbujamo v Interi. 

O kreativnosti in inovativnosti 

Kreativnost in inovativnost sta povezana, a različna pojma. Kreativnost se osredotoča na ustvarjanje novih idej, inovativnost po drugi strani pa daje poudarek še na praktični uporabi in uvedbi ideje v konkretnih rešitvah. Ta odnos je močno pod vplivom organizacijske kulture, vodenja in motivacijskih faktorjev (Barros idr., 2025). 

Organizacije, ki vključujejo kreativnost v strukturne inovativne tehnologije so se bolj sposobne prilagoditi spremembam in imajo konkurenčno prednost. Konkurenčnost in inovativnost sta postala ključna cilja vseh organizacij in gospodarstev. Inovativnost posledično kot kompetenca organizacije postaja nepogrešljiva v sodobni globalni ekonomiji (Barros idr., 2025).  

Faktorji, ki vplivajo na inovativnost in kreativnost 

Različne študije pravijo, da na kreativnost in inovativnost v organizaciji vplivajo različni faktorji. V ospredju so predvsem vodstvene prakse (Ayinaddis, 2023). Modeli vodenja, ki dajejo velik poudarek na psihološko varnost, ustvarjajo okolje, kjer se zaposleni čutijo spodbujene k temu, da tvegajo in predlagajo kreativne ideje, kar neposredno vpliva na organizacijsko sposobnost inovacije (Barros idr., 2025).  

Najpomembnejši faktorji so naslednji (Ayinaddis, 2023): 

  • spodbuda s strani organizacije: pravila in procesi, ki dovoljujejo pravično in konstruktivno evalvacijo idej, nagrade in priznanja za kreativno delo, mehanizmi za razvoj novih idej, aktiven tok idej in skupno vizijo;
  • podpora nadrejenega: skrb za zaposlene, prijetno okolje, odprtost za komunikacijo ter čustvena in funkcionalna podpora s strani nadrejenega v kreativnih procesih;
  • podpora ekipe: delo s sodelavci, ki so pripravljeni deliti znanje in pomagati pri izpolnjevanju delovnih obveznosti ter ustvarjanje delovnega okolja, kjer se o idejah lahko odprto komunicira;
  • avtonomija pri delu: posamezniki in ekipe imajo svobodo in nadzor pri svojem vsakdanjem delu;
  • zadostni viri: kader, znanje, finance, tehnologija in drugi viri, ki so potrebni za uspešno uvedbo inovacije;
  • delo, ki prinaša izzive: prava mera kompleksnosti dela. 

Spodbujanje kreativnosti in inovativnosti na primeru podjetja Intera 

Intera je podjetje, znano predvsem po razvoju rešitve Intrix. Kot organizacija spodbujamo inovativnost in kreativnost, saj menimo, da je to pomemben aspekt uspeha našega podjetja in razvoja rešitev. Zaposlene na tem področju podpiramo na različne načine.  

Uveden imamo proces R&D (Research and Development). Ta je prilagojen našim specifikam, digitalno pa smo ga podprli tudi v rešitvi Intrix HRM. Bistvo procesa je, da omogočimo vsem zaposlenim, da podajo svoje kreativne predloge za različna področja, vezana na rešitve Intrix ali pa na delovne procese v podjetju samem. V procesu ne sprašujemo samo po ideji, ampak tudi po tem, kakšen izziv bo le-ta reševala in na kak način ter kakšni bodo potrebni viri. Ko zaposleni odda predlog, se ekipa z njim pogovori. Odpre se lahko tudi diskusija glede same izvedbe. Ko se predlog potrdi, se natančneje načrtuje poraba predvidenih virov. Po končani izvedbi sledi predstavitev projekta ostalim sodelavcem na internem dogodku Show&Tell. Sodelavec pripravi predstavitev rešitve – kako se je lotil priprave, kakšni so bili morebitni izzivi pri izvedbi in kakšne izzive ta rešitev rešuje.  

Dogodek Show&Tell je še en način spodbujanja inovativnosti in kreativnosti. Cilj dogodka je prenos znanja in dobrih praks med oddelki. Ob koncu vsakega četrtletja posamezni oddelki pripravijo vsebine, ki so v preteklih mesecih izstopale na tak ali drugačen način. Pri predstavitvah se večkrat pojavijo vprašanja iz publike, vezana na dodatne ideje ali pa se odprejo diskusije. V sklopu dogodka se to spodbuja in je zaželeno. Sodelavci pridobijo dodatno znanje, ki je pomemben vir pri kreativnosti in inovativnosti zaposlenih.  

Show&Tell

Dogodek Show&Tell

Pomemben vpliv imajo tudi vodje. V prvi vrsti s tem, ko omogočajo odprto komunikacijo. Zaposleni z vodjo pogosto govori o idejah, je pripravljen postavljati vprašanja in izraziti svoje mnenje tudi, ko se z določeno zadevo ne strinja. Različni načini razmišljanja in različni pogledi nas spodbujajo, da smo pri razvoju rešitev bolj kreativni in na vsako rešitev pogledamo z več zornih kotov. Vodje nikoli ne izkoriščajo svoje pozicije z namenom, da bi vsilili svoj prav, ampak prisluhnejo ter upoštevajo mnenja in ideje zaposlenih. Vodje tudi redno podajajo povratne informacije. 

Komunikacija v Interi je odprta, transparentna in kar je najpomembnejše – dvosmerna. Zaposleni so vedno spodbujeni, da podajo mnenje glede različnih projektov in ukrepov znotraj podjetja. Pri pripravi projektov se pogosto zgodi, da so v projektni ekipi zaposleni iz različnih oddelkov. Raznolikost ekipe pozitivno vpliva na kreativnost in inovativnost pri delu.  
 
Če zaključimo – v Interi kreativnost in inovativnost nista samo zaželjeni, ampak sta nepogrešljiv del procesov. Zavedamo se, da brez tega ne moremo ostati konkurenčni na hitro spreminjajočem se trgu. Zahteve na področju IT, kjer delujemo, so namreč vse večje. 

Literatura 

  • Barros, R., Resende, L. M. & Pontes, J. (2025). Exploring creativity and innovation in organizational contexts: A systematic review and bibliometric analysis of key models and emerging opportunities. Journal of Open Innovation: Technology, Market and Complexity, 11 (2025).
  • Ayinaddis, S. G. (2023). Workplace factors that influence creativity and innovation in micro and small scale enterprises: Enterprise level analysis. African Journal of science, Technology, Innovation and Development (2023). 

Mihaela Preskar, HR strokovnjakinja in produktno-projektni vodja za Intrix HRM v podjetju Intera

Druge objave

employer branding

Znamčenje delodajalca skozi oči generacije Z

Znamčenje delodajalca – t. i. employer branding je veliko več kot le trendovski marketinški izraz – predstavlja strateški pristop podjetij k…
USKLAJEVANJE PRIČAKOVANJ - KLJUČ DO ZADOVOLJNIH ZAPOSLENIH IN USPEŠNIH ORGANIZACIJ

Usklajevanje pričakovanj - ključ do zadovoljnih zaposlenih in uspešnih organizacij

Odnosi so vse in vse je v odnosih. Z zaposlitvijo stopimo v odnos z delodajalcem in sodelavci. Ta je zadovoljiv in posledično uspešen samo, če…
Motiviranje zaposlenih

7 učinkovitih metod za motiviranje zaposlenih

V vse bolj konkurenčnem poslovnem okolju je ohranjanje angažiranosti zaposlenih ključnega pomena.
Kako prepoznati izgorelost?

Sindrom izgorelosti – kaj je in kako ga prepoznati?

V današnjem času, kjer tempo življenja nenehno narašča, je stres postal skoraj vsakodnevni spremljevalec. Vzroki zanj so različni, vse od osebnih…
Karierna sidra

Spoznajte, kaj vam je pri delu pomembno in kaj vas motivira

Ali ste se kdaj vprašali, zakaj vas določeno delo osrečuje, vam daje zadovoljstvo, medtem ko pravite, da nekega dela ne bi mogli opravljati in se v…
Leading with heart

Vodenje s srcem – edini pravi način vodenja za nove generacije!

Ljudje smo si različni. Različno čutimo, različno sprejemamo vsakodnevne dogodke in težave ter se različno soočamo z njimi. To ni odvisno samo od…
Zakaj nekatera podjetja delujejo kot "magnet za talente"?

Zakaj so nekatera podjetja pravi "magnet za talente"?

Ko se podjetja strateško odločijo za vlaganje v razvoj svojih zaposlenih in jim omogočijo pridobivanje novih veščin, ti postanejo bolj prilagodljivi…
Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Intervju: Kako Lidl Slovenija skrbi za blagovno znamko delodajalca?

Sara Habjan je vodja kadrovske službe z več kot 10-letnimi izkušnjami, vključno z generičnim zaposlovanjem, zadrževanjem, iskanjem in izbiro vodilnih…
HR Starter - Klara Nemec

Izkušnja s programom HR Starter: Poglobljeno spletno potovanje v svet kadrovanja

V današnjem dinamičnem in hitro spreminjajočem se poslovnem svetu je upravljanje človeških virov postalo zelo kompleksno in ključno za uspeh…
loading-gif