V sklopu majskega dogajanja smo imeli priložnost sodelovati na konferenci recruiTECH CEE 2025, enem od vodilnih regionalnih dogodkov za kadrovske strokovnjake, ki je potekal na Central European University v Budimpešti.
Dogodek je združil HR strokovnjake iz regije, ki so se osredotočili na resnične izzive zaposlovanja, nove ideje in premislek o načinu dela v CEE. Tekom konference smo izmenjevali izkušnje, delili uspešne prakse in spoznavali, kako se drugi prilagajajo trendom v HR svetu.
Ekipa Manpower SEE (Madžarska, Slovenija, Hrvaška, Srbija, BiH in Bolgarija) je aktivno sodelovala v programu in predstavila vpoglede v aktualne HR izzive – od uporabe umetne inteligence v zaposlovanju do iskanja nišnih profilov ter spreminjajočih se strategij za talente po panogah.
Eden osrednjih trenutkov dogodka je bilo predavanje Tamása Fehérja, operativnega direktorja in člana upravnega odbora Manpower SEE, z naslovom »Inside the Hiring Mindset – What Employers Want 2025«.
Tamás je predstavil, kako se delodajalci prilagajajo hitro spreminjajočemu se trgu talentov, pri čemer se je oprl na prve vpoglede iz prihajajoče raziskave SATR H2 2025.
Tamás je poudaril tri ključna sporočila za HR vodje:
UI ni več izbira – postaja standard v postopkih zaposlovanja, predvsem za avtomatizacijo ponavljajočih se nalog, kot so pisanje oglasov ali komunikacija s kandidati.
Človeški stik ostaja ključen – orodja lahko pospešijo postopek, ampak empatija in gradnja odnosov sta tista dejavnika, ki naredita razliko.
Hitrost postaja konkurenčna prednost – na trgu, kjer se najboljši kandidati hitro zaposlijo, lahko obotavljanje pomeni izgubo priložnosti.
Predstavil je tudi aktualne podatke o uporabi UI v zaposlovanju. Večina podjetij uporablja UI za pripravo oglasov in optimizacijo začetnih faz iskanja, približno 34 % jih uporablja UI za interno analitiko, medtem ko jih manj kot 30 % uporablja napredne možnosti, kot so avtomatizirano branje življenjepisov, klepetalni roboti ali podpora pri uvajanju v delo.
Tamás Fehér, operativni direktor in član upravnega odbora Manpower SEE
Raziskava tudi preverja, s katerimi izzivi se zaposlovalci najpogosteje soočajo. Na podlagi najnovejših podatkov je iskanje kandidatov največja ovira, saj 70 % podjetij težko najde ustrezne kandidate. Temu sledi neskladje med pričakovanji kandidatov in ponudbo podjetij, kar navaja 45 % podjetij, medtem ko jih 35 % prejme premalo prijav ali ne najde dovolj specializiranih profilov.
Bitka za talente se začne že veliko pred prvim intervjujem. Ne gre zgolj za oceno kandidata, ampak tudi kako in kje iščemo, kako predstavimo vlogo in kako se uskladimo s pričakovanji.
Kar se tiče kanalov iskanja kandidatov, ostajajo najbolj priljubljeni podobni kot v preteklosti: glede na raziskavo so spletni zaposlitveni portali še vedno najučinkovitejši vir kakovostnih kandidatov. Sledijo priporočila zaposlenih, kar potrjuje pomembnost zaupanja in kulturnega ujemanja, ter zaposlitvene objave na LinkedInu, kar kaže, da imajo družbena omrežja še vedno ključno vlogo pri aktivnih iskalcih zaposlitve.
Raziskava je jasno pokazala, da morajo biti za uspeh v 2025 strategije zaposlovanja hitrejše, pametnejše in bolj človeške – hkrati.
V sklopu programa je predaval tudi Barnabás Fejes, direktor enote za testiranje iger pri Manpower Madžarska, ki je predstavil razvoj Game Testing Centra pri Manpower Madžarska in specifičnosti zaposlovanja v igričarski industriji.
Za razliko od večine industrij, ima gaming svoj tempo, kulturo in pričakovanja.
Poudaril je, da mnogi kandidati pošiljajo prijave ponoči, uporabljajo življenjepise, napisane s pomočjo UI, neformalni jezik in avatarje namesto profilnih slik. Klasične metode selekcije tako pogosto ne zaznajo resnične strasti ali potenciala – zato je treba postopek prilagoditi.
Barnabás Fejes, direktor enote za testiranje iger pri Manpower Madžarska
Manpower Madžarska je v odgovor na specifične potrebe igričarske industrije razvil prilagojen model zaposlovanja, ki ustreza tej ciljni skupini. Naučili so se uravnotežiti kompetence in motivacijo, prepoznati iskreno strast ter kombinirati orodja UI z intuicijo izkušenih rekruterjev.
Proces mora biti hiter, fleksibilen in usklajen z realnostjo igričarskega sveta – od načina komuniciranja do časovnih okvirov in pričakovanj. Gamerje obravnavajo kot samostojen bazen talentov s svojimi pravili.
Ne gre za prilagajanje kandidatov sistemu, ampak za prilagajanje sistema kandidatom.
RecruiTECH CEE 2025 nas je opomnil, da se zaposlovanje nenehno spreminja.
Način, kako pritegnemo, vključimo in zaposlimo talente, se razvija zelo hitro in uspešni bomo le, če bomo znali združiti tehnologijo, inovacije in človeški stik.
Iskrena hvala vsem, ki ste sodelovali, nas obiskali ali delili svoja razmišljanja.
Prihodnost HR in zaposlovanja v CEE bo oblikovana s sodelovanjem, novimi pristopi in odprto komunikacijo.
Sodelujte v raziskavi SATR H2 2025 in prejmite celotno poročilo z vpogledom v plače, ugodnosti in izzive zaposlovanja v drugi polovici leta 2025.
Povezava do ankete: https://survey.zohopublic.eu/zs/pKBZOK
Vir fotografij: recruiTECH CEE in Manpower